Вашата кошница е празна
Започнете да пазарувате сега

Здравейте ,

Вход за търговци Любими Потребителска кошница Вход
Slice 1 Created with Sketch.

Свържете се с нас

Нагоре

Игра със силиконови стикери „Шах" // Sense

Гласували: | Видян: 843 пъти | Продуктов код: 54073

Можете да се възползвате от -10% отстъпка, ако платите Вашия продукт с дебитна/кредитна карта или paypal.

Цена: 4.90 лв
Налични цветове :
Цвят и налични модели :
Размери:
Статус: Изчерпан
 

Уведоми ме по e-mail, когато продуктът бъде наличен

Политика за връщане:

Срокът на връщане на този продукт е: 14 дни

Badu.bg не носи отговорност при покупка на Игра със силиконови стикери „Шах" // Sense от Детски дървени играчки и пъзели извън формата за поръчка.

Информация за търговец

Продава се от
Малчугани
Свържете се с търговеца

Категории в магазина

    Описание

    Игра със силиконови стикери „Шах"  // Sense

     

     

    Шахмат се играе с 32 елемента - 16 бели и 16 черни. Дъската се състои от 64 квадратчета, като 32 са бели, а останалите са черни. Винаги първи играят белите. Целта на играта е да се обяви мат на противниковия цар, т.е. ситуация, в която царят е атакуван от противникова фигура и няма поле за отстъпление. Задължително е в долния десен ъгъл полето да е бяло.

    Сега ще се запознаем с фигурите:

    ПЕШКА : Белите и черните разполагат с по осем пешки. Те са наредени по втори и седми хоризонтал. Пешките вървят само с по едно поле напред, с изключение на началното им положение, когато могат да се движат 1 или 2 полета напред.

    ВЗЕМАНЕ И ПРЕВРЪЩАНЕ НА ПЕШКАТА

    Пешките вървят напред, но винаги вземат по диагонал. Когато пешка достигне 8-ми или 1-ви хоризонтал, тя се превръща в някоя от следните фигури: дама, топ, офицер или кон (по избор на играча). Разбира се почти винаги се избира дамата като най-силна фигура в шаха.

    Следващата по сила фигура е КОНЯТ. Конят е единствената фигура, която може да прескача всички фигури. Движи се на буквата Г, както е показано. Силата на коня е приблизително 3 пешки, т.е. 3 точки. На толкова се оценява и ОФИЦЕРЪТ. Двете армии разполагат с два офицера. В центъра на дъската е показано движението на офицерите - по съответните диагонали. Но, за разлика от коня, офицерът не може да прескача фигури. Той е една мощна, далекобойна фигура. В зависимост от позицията, офицерът е по-силен или по-слаб от коня. Затова двете фигури са с приблизително еднаква стойност - 3 точки.

    ТОПЪТ се оценява на 5 точки. Той се движи хоризонтално и вертикално. Офицерът и конят се наричат леки фигури, а топът и дамата - тежки фигури. Топовете са по 2 за двете армии и се поставят в четирите ъгъла на дъската. В позиция цар и топ срещу цар може да се обяви мат, но при наличие на цар и офицер или кон срещу цар мат не може да бъде обявен. От топа единствено ДАМАТА е по-силна. Тя може да се движи като топа по хоризонтали и вертикали и като офицера по диагоналите. Стойността на дамата е 8-10 точки, т.е. приблизително два топа. Важно е да се запомни, че бялата дама стои на бяло поле, а черната - на черно.

    Остана да представим и най-ценната фигура - ЦАРЯТ. Той е безценен, защото ако бъде матиран, партията завършва. Царят се движи напред, назад, встрани и по диагонал, но само с едно поле. Т.е. царят в центъра контролира осем полета, а в ъглите - само 3.

    “В ШАХ” (“ПОД ШАХ”) Никоя фигура не може да бъде местена по начин, по който излага (оставя) собствения си цар под шах. Царят се счита, че е “в шах” (“под шах”), ако е под атака на една или повече фигури на противника, даже ако тези фигури не могат да бъдат преместени.

    Цялостен рейтинг на продукта

      Базиран на ревюта

      • Отличен
        0
      • Добър
        0
      • Среден
        0
      • Под среден
        0
      • Слаб
        0

      1-10 от 0